Lynx Loop, Dullstroom - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Naomi Ernst - WaarBenJij.nu Lynx Loop, Dullstroom - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Naomi Ernst - WaarBenJij.nu

Lynx Loop, Dullstroom

Blijf op de hoogte en volg Naomi

08 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Groblersdal

Het weekend is weer voorbij en het is weer een 'normale' week. Nouja, 'normaal, normaal'.. Dat is het niet helemaal, want donderdag vertrekken Marieke en ik naar Zambia tot en met zondag! Uiteraard gaan we daar naar de Victoria Falls! Daarnaast willen we ook nog op safari en heeeeel misschien gaan we nog kanoën of kajakken..
Hierover meer in mijn volgende reisverslag! :)

Zaterdag ben ik met Marieke en Marissa (een nieuw huisgenootje), gaan hiken in Dullstroom.
Op de site stond dat dit een hike is van 10 km waar we 5 watervallen tegenkomen. Daarnaast is het een makkelijk pad om te volgen met bruggetjes, trappetjes en touw ladders. Ook stond er op de site dat er 109 verschillende bomen geïdentificeerd en gemarkeerd waren en je kon ergens zwemmen.
Nou, dat klinkt best leuk toch?!

DAT WAS HET OOK!! :)

We waren hier om half 9 vertrokken en om 11 uur kon de tocht beginnen.. Het was echt een hele mooie trial. We moesten gedurende de route bordjes volgen met een poot van een lynx en onderweg kwamen we bordjes met daarop aangegeven hoeveel km het nog was. Wat af en toe ook wel vervelend was, omdat ik soms voor m'n gevoel al 2 km had gelopen, maar dan bleek het eigenlijk pas 1 km te zijn, balen!

Tijdens de trial liepen we door de bossen op smalle paadjes omhoog, omlaag, omhoog en omlaag. Soms met alleen zand en de andere keer met grote keien waardoor je grote passen moet zetten.
In het begin waren een aantal bruggetjes en trappetjes aangelegd waardoor je over een watervalletje heen kon lopen.

Na ongeveer 2 km hebben we bij een waterval even pauze gehouden. Het was best frisjes als je zat, dus ik was blij dat ik mijn jas mee had genomen. Tijdens het wandelen was de jas weer te warm, want het was zweten geblazen!

Nadat we een aantal watervallen hadden gezien, liepen we op een gegeven moment meer uit het bos en kwamen we op een open vlakte uit. We zijn naar de top van de berg gelopen (geklommen) en wat was dat een mooi uitzicht! We konden echt super ver kijken, echt prachtig.
Daarna begon de afdaling. Inmiddels hadden we er 5 km opzitten en het was inmiddels al 2 uur. We wilden graag rond 4 uur terug rijden, zodat we voor het donker thuis zouden zijn. Dus we moesten een beetje doorlopen!
Toen we naar beneden moesten, was het echt super steil. Het waren allemaal kleine bochtjes en de afgrond was best wel hoog..
Eenmaal veilig beneden aangekomen, liepen we weer het bos in en kwamen we de grootste waterval van de tocht tegen.
We hebben hier even uitgerust en wat gegeten. Eigenlijk had ik er wel heel de dag kunnen zitten, haha!
Onderweg zijn we trouwens ook nog twee bosbokken tegen gekomen!

Het laatste stuk was was makkelijker te lopen. Nu waren het niet meer van die smalle weggetjes tussen de bomen door, maar liepen we weer in een open vlakte zonder allemaal grote stenen en keien.
In de verte konden we zelfs ons autootje al zien staan.

Rond 4 uur waren we weer terug bij het beginpunt. We hebben er dus zo'n 5 uur over gedaan en we hebben sommige stukken echt door moeten lopen, wilden we op tijd zijn! Al dat geklauter en afdalen gaat niet zo snel.. Toch nog best een prestatie! :)

Ik ben terug naar huis gereden en dit was ook nog best een opgave. Het laatste half uur was het donker en dat was juist net het ergste stuk van allemaal met héél veel potholes. Dit is in het donker nog moeilijker te zien dan overdag en af en toe heb ik flink wat gaten geraakt..

Eenmaal terug in Groblersdal zijn we een pizza gaan halen en hebben we die lui op de bank, met de voetjes omhoog, opgegeten.

Zondag hebben Marieke en ik de exams voorbereid. Vanaf vandaag zouden we gaan toetsen, maar Marieke voelde zich niet lekker dus zijn we thuis gebleven. We zijn wel naar de basisschool gereden om de workshop te geven, maar de principal had het niet aan de leraren door gegeven en ze reed net voor ons neus weg.. Jep, that's Afrika!
We zijn dus maar weer naar huis gereden en nu hopen we maar dat we het morgen kunnen doen. Afwachten maar!
We hebben in ieder geval wel leuke pakketjes gemaakt voor de leraren. In elke doos zit een bordenwisser, stickers, stoplicht, complimenten kaarten, afspraken kaarten en kaartjes met energizers. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog al de spellen, posters en rekenrekjes die we aan de school gaan geven.

Dat was het weer!
Mijn volgende berichtje zal zijn als ik van Zambia terug ben! :)

xxxxxx

• 08 Juni 2015 - 17:47

Nettie:

Hallo

Wat een wandeling, die had ik wel mee willen lopen, super leuk en mooi dat zien we op de foto`s.
    Weer een ervaring rijker.
    Ik hoop dat ze het leuk en nuttig vinden de onderwijzers, en dat ze er ook iets mee gaan doen.
    Ik ben erg benieuwd.

Groetjes mama

• 08 Juni 2015 - 18:02

Hanneke. :

Wat een mooi verslag weer!
    De wandeling klinkt heel gaaf geweest te zijn en de foto's zijn ook heel mooi.
    Jaloers..... haha.
    Ook leuke pakketjes samengesteld voor de leraren, daar kunnen ze vast wel iets mee.
    Heel veel plezier dit weekend in Zambia geniet er lekker van!
    Groetjes Hanneke.

• 08 Juni 2015 - 19:51

8,6,2015.Oma :

hallo Naomi.

zo dat was een hele wandeling,
    en dan 5 uur, au, au ,pijn in je kuiten de andere morgen.
    of viel dat wel mee!.
    maar het is er prachtig
    ik heb Zondag een documentatie gezien op T,v,schitterend.wat een mooi land.
    niet overal natuurlijk ,want je hebt daar ook minder mooie plaatsen,
    maar de bezien waardigheden daar zijn schitterend.
    het ging daar over het nationaal dierenpark. met allerlei dieren die daar allemaal vrij rond lopen .
    er ging een gids mee met geweer, als het gevaarlijk zou worden,best link.
    nu van af Breda ,goede reis voor beide ,en heel veel plezier ,kus Oma,doei.xxx,

• 08 Juni 2015 - 21:49

Jarka:

Hai zus,

Wat schrijf je toch weer erg leuk!
    Jeetje.. 5 uur lopen. Respect! Maaaar je krijgt er wel mooie watervallen en paadjes voor terug haha!
    Ook erg leuke foto's.
    Echt leuke pakketten met al die spulletjes erin! Ik hoop echt dat ze er gebruik van gaan maken. Als ze slim zijn wel! Haha.
    Jullie doen t super goed daar!! Trots trots.

Heel veel plezier in Zambia!
    Dikke Kus! X

• 09 Juni 2015 - 20:19

Peter En Corry:

Hallo Naomi.

Dat was weer een mooi en gezellig blog ook leuke foto`s.
    Wat ben je toch een geluksvogel. a.s. donderdag lekker naar Zambia.
    Even een ander stukje Afrika.
    Je zult hier zeker van genieten.

Veel plezier,

Groetjes

• 11 Juni 2015 - 07:38

Guillaume :

Weer een mooi tochtje gemaakt, zie ik. Ga straks genieten van al het andere moois in Zambia. Goeie reis